Wednesday, September 11, 2013

Connecting with Di Dia's in Marsala

Here lately I have been connecting with alot of Di Dia from Marsala on Facebook. I was told that Di Dia is a very common surname. But how common is it compare to those in America name "Smith"? I truly believe that it's not as comman as some folks believe and that all the Di Dia are related somewhere down the line. If they just took the time to do the research. So I will be doing this blog in both Italian and in English and I will be posting some photos that I have collected over the year from other family members and friends.

Qui ultimamente sono stati la connessione con un sacco di Dia da Marsala su Facebook. Mi è stato detto che Di Dia è un cognome molto comune. Ma quanto è comune si confronta con quelli nel nome America "Smith"? Credo davvero che non è come comman come alcune persone credono e che tutti la Dia Di sono legate da qualche parte giù la linea. Se hanno solo preso il tempo di fare la ricerca. Così sarà fare questo blog in entrambi italiano e in inglese e invierò alcune foto che ho raccolto nel corso dell'anno da altri membri della famiglia e gli amici.


Photo #1 - This photo was sent to me by Daniele Di Dia in Marsala. He said "This was my great grandfather's brother but we don't know his name. Instead my great grandfather's name is GiovanBattista Di Dia. This photo was taken in America and mailed to his family back in the 1920's". After showing this photo to my father James Dee Jr. he believes this to be his grandfather, my great grandfather Giacomo Di Dia. But we need more proof of his identity.

Foto #1 - questa foto è stata inviata a me da Daniele Di Dia a Marsala. Ha detto "questo è stato il fratello di mio bisnonno, ma non sappiamo il suo nome. Invece il nome di mio bisnonno è GiovanBattista Di Dia. Questa foto è stato presa in America e spedita alla sua famiglia indietro nel 1920". Dopo aver mostrato questa foto di mio padre James Dee Jr crede questo per essere suo nonno, il mio bisnonno Giacomo Di Dia. Ma abbiamo bisogno di più prova della sua identità.


Photo #2 - This photo was provided to me by Mary Hancock Brock the photo is that of Antonino Di Dia also known as Tony Dee from Knoxville, Tennessee. It's has been verify by his son John Richard Dee of San Jose, California that Antonino Di Dia were brothers of Vincenzio Di Dia also known as James Dee, and that of my great grandfather Giacomo Di Dia also known as Chris Dee. All three brothers were the sons of GiovanBattista Di Dia 1850-1892 & Maria Donato 1860-1933.

Foto #2 - questa foto è stata fornita a me da Mary Hancock Brock la foto è quella di Antonino Di Dia anche noto come Tony Dee da Knoxville, Tennessee. È ' stato verificare da suo figlio John Richard Dee di San Jose, California che Antonino Di Dia erano fratelli di Vincenzio Di Dia, anche conosciuto come James Dee, e quella del mio grande nonno Giacomo Di Dia conosciuto anche come Chris Dee. Tutti e tre i fratelli erano figli di GiovanBattista Di Dia 1850-1892 & Maria Donato 1860-1933


Photo #3 - Was mailed to my father James Dee Jr. in 1978. Not much information given about who the people are in the photos other that they are family inside the family owned store. The letter came from a town called Strasatti, just outside Marsala. Two other letters came with this photo. Michele Di Dia and Dina Di Dia.

Foto #3 - è stato spedito a mio padre James Dee Jr nel 1978. Non molte informazioni, dati che le persone sono nelle altre foto che sono di famiglia all'interno della famiglia circa l'archivio di proprietà. La lettera proveniva da una città chiamata Strasatti, appena fuori Marsala. Due altre lettere è venuto con questa foto. Michele Di Dia e dia. Di Dina


Photo #4 - Dina Di Dia?

Photo #5 - Michele Di Dia?

Photo #6 - Vincenzo Di Dia also known as James Dee & his wife Anna Corso
Foto #6 - Vincenzo Di Dia, anche conosciuto come James Dee & sua moglie Anna Corso

This photo was provided by Raymond Hogle husband to Mrs. Urso Family.

No comments:

Post a Comment